Pojazd elektryczny

Trzecia najnowsza wersja hulajnogi elektrycznej wraz z nowym sterownikiem i komputerem pokładowym. Hulajnoga z cichym, czystym i bezobsługowym napędem wykonanym z paska zębatego. Tylna piasta Shimano 3-biegowa pozwala na bezproblemowe pokonanie każdego wzniesienia czy górki a na prostej drodze można osiągnąć 40km/h. Pierwszy bieg 20km/h, drugi bieg 29km/h, trzeci bieg 40km/h. Dzięki 20 calowym kołom bez problemu pokonuje się wszelkie nierówności na drodze a nawet niewielkie krawężniki. Tylni olejowo-powietrzny amortyzator zapewnia komfort w czasie jazdy. Nowym elementem jest elektroniczny klucz bez którego nie da się uruchomić hulajnogi. Zasięg na jednym ładowaniu został zwiększony do 70km. Sterownik posiada zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatorów co wydłuża ich żywotność. Kierujący ma do wyboru trzy tryby jazdy ekonomiczny, normalny i sportowy. Dodatkowo jest możliwość włączenia ograniczenia prędkości do 25km/h. Komputer pokładowy wyświetla dystans całkowity, dystans chwilowy który można kasować, prędkość średnią, prędkość maksymalną, tryb jazdy, ograniczenie prędkości oraz napięcie akumulatorów i prąd z nich pobierany.

Druga wersja sterownika PWM z komputerem pokładowym wyświetlającym napięcie na akumulatorze, pobierany prąd chwilowy, prąd średni oraz możliwością zmiany parametrów. Sterownik posiada regulator zabezpieczający rozładowanie akumulatorów poniżej 10,5V oraz ograniczenie prądowe umożliwiające zwiększenie przejechanego dystansu na jednym ładowaniu.

Pojazd elektryczny (rower elektryczny) własnej koncepcji.
Napęd to silnik 48V DC 1000W
Zasilanie 4 akumulatory 12V 18Ah
Zadawanie prędkości za pomocą manetki kciukowej halotronowej
Sterowanie za pomocą sterownika PWM własnej produkcji na atmega8 i mosfetach

 

Pierwsze próby wykonane na sterowniku PWM stworzonym na układzie ne555 i mosfecie a całość zasilana z jednego akumulatora 12V bo więcej nie było pod ręką więc prędkość nie powala 🙂

 

Czas na testy z gotowym sterownikiem PWM na atmega8 i 4 akumulatorami 12V.

Po pierwszych jazdach jest miłe zaskoczenie pojazd ładnie przyspiesza a po przekręceniu manetki do oporu trzeba się trzymać kierownicy żeby nie spaść :). Jedyny minus to prędkość maksymalna 36km/h spowodowana rozmiarem kół i przekładnią. Teraz wiem, że silnik ma spory zapas mocy aby zwiększyć rozmiar kół oraz zmienić przełożenie w celu zwiększenia prędkości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *